Aanvragen voor Comeniusbeurzen 2021 indienen bij het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO)


Comeniusprogramma

Het Comeniusprogramma stelt docenten in staat om, in geest van de naamgever van het programma, hun visie op onderwijs in de praktijk te brengen. De komende jaren zal het Comeniusprogramma verder uitgroeien tot een programma dat jaarlijks een breed scala aan onderwijsinnovaties mogelijk maakt. Door excellent en bevlogen docentschap zichtbaar te waarderen, wil de overheid nadrukkelijk ook een bijdrage leveren aan meer gevarieerde carrières van docenten en onderzoekers op hogescholen en universiteiten.

Soorten beurzen
Binnen het Comeniusprogramma zijn er drie soorten beurzen. Per beurs gelden verschillende eisen aan het dienstverband, de positie en de ervaring van de hoofdaanvrager.

  • Teaching Fellows, voor een innovatie binnen een cursus of onderwijsonderdeel (50.000 euro).
  • Senior Fellows, voor innovatie binnen een gehele opleiding (100.000 euro).
  • Leadership Fellows, voor een innovatie gericht op éen of meerdere faculteiten, of een hele instelling (500.000 euro).

Thema’s 2021
De minister heeft de thema’s voor 2021 bekendgemaakt.
Deze zijn:
1. De eerste honderd dagen van de student
2. Werken aan maatschappelijke vraagstukken
3. Succesvol afstuderen
4. Vrije thema – houdbaar voor de toekomst
Meer informatie over de thema’s voor 2021

Calls for proposals
Bekijk de calls for proposals.

Deadlines intentieverklaringen
Voor het indienen van een aanvraag zijn een intentieverklaring en vooraanmelding verplicht.

  • Deadline intentieverklaring: 8 september 2020, 14:00 CE(S)T
  • Deadline vooraanmelding: 6 oktober 2020, 14:00 CE(S)T
  • Deadline uitgewerkte aanvraag: 12 januari 2021, 14:00 CE(S)T

Hulp bij aanvragen Comeniusbeurs
Heb je hulp nodig bij het anvragen van een Comeniusbeurs?
Meer informatie is verkrijgbaar via Marrij Zeeman (SOZ): m.l.zeeman@vu.nl. Zij is beschikbaar voor advies en kan ondersteuning geven om het voorstel zo kansrijk mogelijk te maken. Meer VU specifieke informatie is te vinden op VUnet.




Reacties zijn gesloten.