Terugblik VU Education Day 2021: VUture proof education – where do online and campus meet?

Paneldiscussie onder leiding van moderator Marijn Plomp (SBE). Panelleden v.l.n.r.: Rob de Crom (SBE), Kat Baron (USR), Marriëtte Huizinga (FGB) en Christine Moser (FSW)

Dat was het dan. Onze eerste online VU Education Day op 18 februari jl., georganiseerd door SOZ (Marrij Zeeman en de VU Onderwijswerkplaats). Na maandenlange brainstormsessies met het Academisch Comité, bestaande uit Sylvia Vink, Gonneke Willemsen, Jacqueline van Muijlwijk-Koezen, Silvester Draaijer en Gerhard van de Bunt, werd een ambitieus programma opgetuigd.

De dag begon verrassend met een postersessie die deelnemers via gather.town konden bezoeken. Tijdens de officiële opening benadrukte Vinod Subramaniam dat de positieve aspecten van online onderwijs naar de toekomst zullen worden meegenomen, maar dat de basis toch onderwijs op de campus blijft, omdat dit nu eenmaal deel uitmaakt van een universitaire opleiding. De keynote speech over blended learning van Neil Morris, de diverse workshops, het pleidooi van Roel Meijvis om in gesprek te gaan met student en docent en daarna te kijken wat praktisch te verwezenlijken is, én aan het eind de levendige paneldiscussie maakten deze onderwijsdag tot een bijzondere. En dat niet alleen vanwege de coronaperiode waarin we ons bevinden, maar ook door de gevoelens die deze bijzondere Onderwijsdag bij sommigen opriep. Zo mailde o.a. Hylke Vervaeke (Neurowetenschappen) naar de VU Onderwijswerkplaats:

‘Ik wil jullie bedanken voor de organisatie van de VU Education Day! Positief effect op mijn stemming, voel me meer verbonden met de VU, collega’s en andere betrokkenen. Keep up the good work!’

Dit is toch wat we willen bewerkstelligen, niet waar? The VU Community!

De video ‘Implementation and adoption of blended learning’ van Barend Last kun je hier bekijken. De slides van de presentaties vind je hier onder:

1.1 Motivation of students in online education

1.2 Implementatie en adoptie van blended learning

1.3 De lessen van corona

1.4 Discover your Vuture 2

1.5 Hybride onderwijs in de praktijk

1.6 Students who care

1.7 en 2.7 Virtual Reality

2.1 Analyse tijdregistratie

2.3 Unlocking innovation during lockdown

2.4 Community Service Learning in an online setting

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.