Serious gaming in farmacologie onderwijs: leren door te ervaren
Onderwerp
Serious gaming in farmacologie onderwijs: leren door te ervaren
Serious gaming is het gebruiken van game principes die als doel hebben kennis te vergaren en/of een handeling of denkwijze aan te leren. Serious gaming heeft voordelen vergeleken met werk- en e-learning opdrachten, omdat het de student door de game setting motiveert om een hoger niveau te halen en direct feedback geeft over eigen kennis en inzicht. Serious gaming zorgt hierdoor voor een betere afstemming van de leerstof op het individuele niveau van de student en een betere beheersing van de stof door middel door middel van deep learning. Daarnaast is serious gaming een goed instrument voor de docent om de kennis en inzichten van de student gedurende de game te monitoren en te toetsen, en zo de leercurve van de individuele student, of de studentenpopulatie, te kunnen analyseren en op maat onderwijsactiviteiten aan te bieden.
Het doel van dit project is om en een serious game te ontwikkelen voor het farmacologie onderwijs op basis van onderzoek naar onderwijs van de eigen cursussen. Het effect van de serious game kan na implementatie worden getoetst met behulp van onderzoek naar onderwijs. Hiermee kan een wetenschappelijke basis worden gecreëerd voor verder implementatie van serious games in het onderwijs voor zelf de VU als het UAMC.
Contactgegevens
Naam en voorletters: | Micha Wilhelmus |
Functie: | universitair docent/principal investigator |
Afdeling, Faculteit: | Anatomie en Neurowetenschappen |
m.wilhelmus@vumc.nl | |
SKO / LOL: | SKO-project |
Project opgezet voor: | Faculteit der Geneeskunde |
Geef een antwoord