Studenten worden beter in translationeel denken in de klinische major van de Gezondheid en Leven

Onderwerp

Studenten worden beter in translationeel denken in de klinische major van de Gezondheid en Leven

De bacheloropleiding Gezondheid en Leven is een brede levenswetenschappelijke opleiding met als motto ‘van molecuul tot maatschappij’, waarbij de studenten in het tweede jaar voor een biomedische, gezondheidswetenschappelijke of klinische richting (major) kiezen.
Het belang van dit SKO-project is dat studenten beter worden opgeleid in translationeel denken  in de klinische major van Gezondheid en Leven, en we daarmee academische professionals afleveren die zowel de taal van de (fundamentele) levenswetenschapper spreken als de taal van de clinicus/arts spreken en daarmee als bruggenbouwers kunnen fungeren.

In dit SKO-project wordt in de eerste plaats geëvalueerd of binnen de recent opgezette klinische major de klinische eindtermen behaald worden, waar nodig zal ervoor gezorgd worden dat eindtermen bijgesteld worden, dat deze (bijgestelde) eindtermen coherent behaald worden in de (verplichte) cursussen binnen de klinische major en zal er een extra translationele klinische cursus ontwikkeld worden. Verder is het doel om ervoor te zorgen dat ook in het eerste jaar van de opleiding al (meer) aandacht aan (klinisch) translationeel onderwijs wordt besteed en zullen de mogelijkheden om een aansluitende klinische master of mastertrack aan de VU op te zetten geïnventariseerd worden.

Contactgegevens

Naam en voorletters:  J.J. Dudok
Functie:  Docent
Afdeling, Faculteit:  Afdeling Milieu en Gezondheid, Faculteit der Bètawetenschappen
Email  j.j.dudok@vu.nl
SKO / LOL:  SKO-project
Project opgezet voor:  Faculteit der Bètawetenschappen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.