Verbeteren proces cursusevaluaties
Onderwerp
Verbeteren proces cursusevaluaties
enkele jaren geleden verliep de procedure rondom cursusevaluaties uiterst moeizaam. De overstap van papieren evaluaties naar digitale evaluaties zorgde voor een enorme verlaging van de responspercentages. Dit leverde o.a. de vraag op het het dan zit met de representativiteit van de evaluaties. Daarnaast hadden studenten sterk het idee dat er niets met hun evaluaties gebeurde. Dit leidde vervolgens tot nog lagere responspercentages. In mijn project heb ik gepoogd mee te helpen aan het ontwikkelen van een gestroomlijnder procedure, waarbij de studenten duidelijker zouden zien wat de docenten met hun evaluaties doen. Hierdoor zouden de reponspercentages weer omhoog moeten gaan. Er is nu een duidelijke workflow voor de evaluaties, die in stand is gekomen door overleg tussen belangrijke betrokken partijen binnen de faculteit. Ook kunnen docenten nu hun reactie op de evaluaties gemakkelijk invoeren. Hierbij wil ik nog wel even aangeven dat deze resultaten niet zomaar op het conto van mijn project kunnen worden geschreven. Mijn project liep gelijktijdig met verschillende processen binnen de faculteit die zonder mijn inmenging opgestart waren.
Contactgegevens
Naam en voorletters: | P.H.F. Bos |
Functie: | UD |
Afdeling, Faculteit: | Geesteswetenschappen |
phf.bos@vu.nl | |
SKO / LOL: | SKO-project |
Project opgezet voor: | Faculteit der Geesteswetenschappen |
Geef een antwoord