Verbeteren proces cursusevaluaties

Onderwerp

Verbeteren proces cursusevaluaties

enkele jaren geleden verliep de procedure rondom cursusevaluaties uiterst moeizaam. De overstap van papieren evaluaties naar digitale evaluaties zorgde voor een enorme verlaging van de responspercentages. Dit leverde o.a. de vraag op het het dan zit met de representativiteit van de evaluaties. Daarnaast hadden studenten sterk het idee dat er niets met hun evaluaties gebeurde. Dit leidde vervolgens tot nog lagere responspercentages. In mijn project heb ik gepoogd mee te helpen aan het ontwikkelen van een gestroomlijnder procedure, waarbij de studenten duidelijker zouden zien wat de docenten met hun evaluaties doen. Hierdoor zouden de reponspercentages weer omhoog moeten gaan. Er is nu een duidelijke workflow voor de evaluaties, die in stand is gekomen door overleg tussen belangrijke betrokken partijen binnen de faculteit. Ook kunnen docenten nu hun reactie op de evaluaties gemakkelijk invoeren. Hierbij wil ik nog wel even aangeven dat deze resultaten niet zomaar op het conto van mijn project kunnen worden geschreven. Mijn project liep gelijktijdig met verschillende processen binnen de faculteit die zonder mijn inmenging opgestart waren.

Contactgegevens 

Naam en voorletters:  P.H.F. Bos
Functie:  UD
Afdeling, Faculteit:  Geesteswetenschappen
Email  phf.bos@vu.nl
SKO / LOL:  SKO-project
Project opgezet voor:  Faculteit der Geesteswetenschappen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.