Integrated thinking in accountancy onderwijs
Onderwerp
Integrated thinking in accountancy onderwijs
Duizenden bedrijven geven op dit moment vorm aan de integrated thinking, waarbij ‘waardecreatie voor de maatschappij’ centraal staat. Integrated thinking wordt na integrated execution vastgelegd in integrated reporting, waar mogelijk integrated assurance op van toepassing is. Integrated reporting en integrated assurance zijn relatief nieuwe werkzaamheden voor de accountant en de vraag naar deze diensten zal in de nabije toekomst zeker toenemen.
Hierdoor is het van belang dat accountancystudenten worden opgeleid om deze nieuwe diensten uit te kunnen voeren. Dit project draagt bij om als VU accountants van de toekomst op te leiden, door in de gehele opleiding van eerstejaars bachelor tot en met de postgraduate opleiding tot registeraccount integrated thinking te integreren in de vakgebieden.
Om dit project succesvol te laten zijn, is het van belang om een aantrekkelijk programma te ontwikkelen, wat onderkend wordt bij de betrokkenen.
Met dit project wil ik het volgende bereiken:
- een aantrekkelijke opzet maken om integrated thinking in de gehele opleiding aan de orde te laten komen;
- de juiste mensen meekrijgen om dit plan nader te implementeren; en
- docenten te faciliteren om handvatten aan te reiken hoe integrated thinking te implementeren is per vakgebied.
Contactgegevens
Naam en voorletters: | van Gestel, J.L. |
Functie: | Onderwijsontwikkeling en docent |
Afdeling, Faculteit: | postgraduate accountancy en MSc Accounting & Control, SBE |
j.l.van.gestel@vu.nl | |
SKO / LOL: | SKO-project |
Project opgezet voor: | School of Business and Economics |
Geef een antwoord