Invoering van nieuwe leerlijn ‘Gebruik van Mathematische Modellen in Biomedische Wetenschappen’
Onderwerp
Invoering van nieuwe leerlijn ‘Gebruik van Mathematische Modellen in Biomedische Wetenschappen’
Mathematische beschrijvingen van biomedische processen zijn een belangrijk onderzoeksgereedschap in biomedische wetenschappen (BMW), dat bachelor studenten BMW moeten leren gebruiken. In het verleden werd het vak ‘wiskunde’ los van andere biomedisch inhoudelijke vakken gegeven, waardoor het niet als biomedisch onderzoeksgereedschap gezien werd door studenten. In het nieuwe curriculum wordt ‘wiskunde’ als geintegreerde leerlijn in meerdere cursussen gegeven. Het uiteindelijke doel is dat studenten de leerlijn ervaren als volledig geintegreerd in en natuurlijk onderdeel van de vakken. Aan het eind van de leerlijn weet de student dat mathematische modellen een standaard onderzoeksgereedschap zijn in biomedische wetenschappen, net als bijvoorbeeld pipetteren. Hoe bewaakt de opleiding de kwaliteit van de aangeleerde vaardigheden en kennis in de leerlijn, als het als het geintegreerd in verschillende vakken wordt getoetst? Doelen van het project:
- successvolle integratie in biomedisch programma
- kwaliteitsbewaking van de leerlijn
- vaststellen competentie-niveau studenten
Contactgegevens
Naam en voorletters: | Mansvelder HD |
Functie: | Hoogleraar, opleidingsdirecteur |
Afdeling, Faculteit: | Neurowetenschappen, FBW |
h.d.mansvelder@vu.nl | |
SKO / LOL: | LOL-project |
Project opgezet voor: | Faculteit der Bètawetenschappen |
Geef een antwoord