Kwaliteit van Toetsen: toetsen en toetsbeleid in de Bachelor en Masteropleiding Antropologie
Onderwerp
Kwaliteit van Toetsen: toetsen en toetsbeleid in de Bachelor en Masteropleiding Antropologie
Momenteel staat de kwaliteit van toetsing en toetsbeleid hoog op de agenda van de VU. Dit biedt aanleiding om onze opleidingen nog eens goed tegen het licht te houden. Tegelijkertijd betekent aangescherpt toetsbeleid ook, dat individuele docenten nog meer ter verantwoording worden geroepen, of dat althans zo voelen; het beleid ademt in de ogen van velen een sfeer uit van wantrouwen in professionals en roept al snel weerstand op. Mijn SKO project had tot doel om de kwaliteit van toetsen, de opbouw onze onderwijsprogramma’s en de onderlinge samenhang van cursusonderdelen nog eens goed tegen het licht te houden. Uitgangspunt daarbij was, dat goed onderwijs valt of staat met de inzet van docenten en hun betrokkenheid bij het onderwijs, de studenten, de opleiding en elkaar. Een echte kwaliteitsslag wordt alleen gemaakt in goed overleg en met algemene instemming en inzet van iedereen die bij ons onderwijs betrokken is.
Contactgegevens
Naam en voorletters: | E.W. Bal |
Functie: | UHD |
Afdeling, Faculteit: | Sociale en Culturele Antropologie, FSW |
Email: | e.w.bal@vu.nl |
SKO / LOL: | SKO-project |
Project opgezet voor: | Faculteit der Sociale Wetenschappen |
Geef een reactie