Een brug tussen theorie en praktijk

Onderwerp

Het project beschrijft een methode om kennisoverdracht te bevorderen door theoriedocenten, praktijkdocenten en studenten intensiever met elkaar te laten communiceren in ‘best practice teams’. Op dit moment is er een kloof tussen de theoretische kennis die studenten in hun colleges verwerven, en de praktijk zoals zij die bij de behandeling van patiënten ervaren. Gespecialiseerde praktijkdocenten moeten als aanspreekpunt gaan dienen om zo die kloof te dichten. Het didactisch concept is gebaseerd op de principes van constructive alignment, met doorlopende leerlijnen en leren van en met elkaar.

Contactgegevens

Naam en voorletters:  CM Visscher
Functie:  Hoogleraar, opleidingsdirecteur
Afdeling, Faculteit:  ACTA
Email  c.visscher@acta.nl 
SKO / LOL:  SKO-project
Project opgezet voor:  Faculteit der Tandheelkunde

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.