Laden Evenementen







« Alle Evenementen

How do I get students to prepare for class? Danny Scholten en Steve Keya; BETA Faculteit, VU Onderwijswerkplaats

september 24 @ 10:00 - 11:30

Categorie: Blended Learning, Didactiek, Education (overall), ICT&O, Special Interest Group

 

[English Below]

Als je studenten vraagt om een artikel te lezen of een video te bekijken, is dat allesbehalve een garantie dat ze voorbereid binnenkomen bij je contactuur. Dat komt misschien niet als een verrassing, want het nauwkeurig lezen van wetenschappelijke literatuur of het bekijken van lange video’s kan voor studenten behoorlijk moeilijk zijn, vooral in deze vreemde tijden. In deze workshop laten Danny Scholten en Steve Keya zien hoe je online tools zoals Perusall of FeedbackFruits kunt gebruiken om meer motiverende en activerende lees- of video-opdrachten te maken om bijv. studenten voor te bereiden op contactmomenten. Beide tools zijn beschikbaar voor alle VU-docenten en stellen je in staat om vragen toe te voegen, discussies te starten of studenten te laten discussiëren of vragen te stellen binnen de tekst of video. Als zodanig zijn studenten actiever betrokken bij het leerproces en hebben ze interactie met hun jaargenoten, wat gunstig is voor hun leerervaring. Tijdens deze workshop geven we een globaal overzicht van de verschillende beschikbare tools en hun overeenkomsten en verschillen, inclusief een demo. Daarnaast zullen er tips en tricks worden gedeeld om de tools in je cursus te implementeren. Er zal ook aandacht worden besteed aan mogelijke auteursrechtkwesties die zich voordoen bij het gebruik van deze tools. Tijdens en na de workshop is er voldoende ruimte voor het stellen van vragen.

Voor deze workshop gebruiken we Zoom. In het kader van de veiligheid vragen we je om je aan te melden via onderstaande registratieknop, waarna je de link en het wachtwoord ontvangt. De informatie voor de Zoom meeting staat ook vermeld op VUnet bij  Evenementen. Aanmelden wordt op prijs gesteld, maar is niet verplicht.
Voor verdere informatie, neem contact op met onderwijswerkplaats@vu.nl.

[English]

Asking students to read an article or view a video before class is nothing but a guarantee that they will come in prepared for class. That may not come as a surprise, as a close reading of scientific literature or watching long videos can be quite difficult for students, especially in these strange times. In this workshop, Danny Scholten and Steve Keya will demonstrate how you can use online tools such as Perusall or FeedbackFruits to create more motivating and activating reading or video assignments e.g., to prepare students for your classes. Both tools are available for all VU teachers and enable you to add questions, start discussions, or let students discuss or ask questions within the text or video. As such, students are more actively engaged in the learning process and have interaction with their classmates, which is beneficial to their learning experience. During this workshop, we will give a rough overview of the different available tools and their differences and similarities, including a demo. Moreover, tips and tricks will be shared on how to implement these tools in your course. Attention will also be paid to potential copyright issues that arise using these tools. During and after the workshop there will be ample room for asking questions.

For this workshop we use Zoom. For security reasons, please register via the registration button below, after which you will receive the link and password. The details for the Zoom meeting are also on VUnet at Events. Registration is appreciated but not mandatory. For further information, please contact onderwijswerkplaats@vu.nl.

Gegevens

Datum:
september 24
Tijd:
10:00 - 11:30
Evenement Categorieën:
, , , ,

Locatie

passcode 24 september
332689

Registreren

Tribe Loading Animation Image