Laden Evenementen







« Alle Evenementen

Geannuleerd ivm coronavirus. Maak VU onderwijs uitdagend – Zo doe je dat! | Make VU education challenging – This is how to do it!

mei 11 @ 13:00 - 14:00

Categorie: Didactiek, Education (overall), ICT&O, KnowVU event, LEARN! Academy, VU Onderwijscafé

Two women looking and pointing

Photo by mentatdgt from Pexels

[Dutch]

Om studenten optimaal te betrekken bij het onderwijs zijn uitdagende samenwerkingsopdrachten ideaal. Goede opdrachten kunnen studenten prikkelen om zelf de lead te nemen en een zinvolle bijdrage te leveren aan het oplossen van problemen in het vakgebied. Dat kan zijn voor concrete opdrachtgevers uit het maatschappelijk veld of het bedrijfsleven of opdrachten in het toegepaste of wetenschappelijk onderzoek. Bekijk deze pagina eens voor wat ideeën.

Maar wat zijn nog meer kenmerken van goede samenwerkingsopdrachten los van een uitdagende opdracht. Hoeveel moet je als docent voorstructureren en hoeveel moet als begeleider sturen? Moet je ook aanvullend just-in-time onderwijs erbij verzorgen? In welke mate moet je tussenproducten en presentaties inbouwen. Hoe kun je groepsprocessen en rollen het beste inrichten en ondersteunen? Hoe zinvol en effectief is het om studenten elkaar bijvoorbeeld te laten beoordelen op het functioneren in het team, bijvoorbeeld met een online peer-group evaluation tool? Check deze pagina of pagina  voor wat eerste ideeën.

Ga tijdens dit Onderwijscafé in gesprek met elkaar over deze onderwerpen. Het gesprek wordt ondersteund door Prof. Jaap Boter die in zijn Masteropleiding veel groepsopdrachten heeft ingebouwd. Welke lessen heeft hij geleerd en wat kunnen anderen daarvan leren?

[English]

In order to involve students optimally in education, challenging collaborative assignments are ideal. Good assignments can stimulate students to take the lead and make a meaningful contribution to solving problems in the field. This can be for specific clients from the social field or the business world, or assignments in applied or scientific research. Check this page for some ideas.

But what else are the characteristics of good collaborative assignments apart from a challenging assignment? How much should you structure as a lecturer and how much should you steer as a supervisor? Do you also have to provide additional just-in-time education? To what extent should you build in intermediate products and presentations? How can you best organise and support group processes and roles? How useful and effective is it, for example, to have students assess each other on how they function within the team, for example with an online peer-group evaluation tool? Check this page or this page  for some first ideas.

Talk to each other about these topics during this Education Café. The conversation is supported by Prof. Jaap Boter who has built many group assignments into his Master’s programme. What lessons has he learned and what can others learn from them?

Gegevens

Datum:
mei 11
Tijd:
13:00 - 14:00
Evenement Categorieën:
, , , , ,

Locatie

Vrije Universiteit Amsterdam, HG 1B-21
Boelelaan
Amsterdam,

Registreren

Tribe Loading Animation Image