Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Workshop The Teaching Trick – Kristina Edström en Jakob Kuttenkeuler, KTH Royal Institute of Technology (Stockholm)

23 november 2021 @ 09:30 - 11:00

Main language is English.

Dutch below ▼

By popular demand, Dr Kristina Edström en Prof Jakob Kuttenkeuler from the KTH Royal Institute of Technology (Stockholm) are hosting an intensive workshop to explore the topic “How to improve student learning without spending more time” together with teachers and programme directors. Registration for this workshop is obligatory.

Workshop: The Teaching Trick – how to improve student learning without spending more time teaching

When we discuss improvement of student learning, it is often assumed that new teaching or assessment methods will always require a higher teaching effort. Even if the teacher can improve a course, for obvious reasons, adding another 100 hours to the workload is not a sustainable strategy.

So how can student learning be improved within a given amount of teaching time? The simple principle is that teachers should spend more of their time doing things that lead to qualitatively high and intensive learning, and less time on such things that do not lead to learning.

During the workshop, we will use practical examples to illustrate this principle, challenging old ways of thinking and questioning some assumptions in education. Participants will be able to use a toolbox of practical strategies and tactics to improve student learning in a cost-neutral way.

Location: Atrium, New University Building

Op veler verzoek verzorgen dr. Kristina Edström en prof. Jakob Kuttenkeuler van KTH Royal Institute of Technology (Stockholm) een intensieve workshop om samen met docenten en opleidingsdirecteuren de diepte in te kunnen gaan rondom het thema “How to improve student learning without spending more time”. Aanmelden voor deze workshop is noodzakelijk.

Workshop: De truc van het doceren – hoe je de leeropbrengst kunt verhogen met dezelfde onderwijslast voor de docent

Wanneer we het hebben over het verhogen van de leeropbrengst van studenten, wordt er vaak van uitgegaan dat nieuwe onderwijs- of beoordelingsmethoden altijd een grotere onderwijsinspanning zullen vergen van de docent. Zelfs als een docent een cursus kan verbeteren door er 100 uur meer tijd aan te besteden, is dit om duidelijke redenen geen duurzame strategie.

Hoe kan het leren van studenten dan worden verbeterd binnen een gegeven hoeveelheid onderwijstijd? Het eenvoudige principe is dat docenten meer van hun tijd moeten besteden aan dingen die tot kwalitatief hoog en intensief leren leiden, en minder tijd aan dingen die niet tot leren leiden.

Tijdens de workshop gebruiken we concrete voorbeelden om dit principe te illustreren, waarbij we oude denkwijzen en veronderstellingen ter discussie stellen. Deelnemers zullen in staat zijn om een gereedschapskist met praktische strategieën en tactieken te gebruiken om het leren van studenten op een kostenneutrale manier te verbeteren.

Locatie: Atrium, Nieuwe Universiteitsgebouw

Registraties zijn gesloten voor dit evenement

Gegevens

Datum:
23 november 2021
Tijd:
09:30 - 11:00

Locatie

passcode 23 november
866901

Organisator

VU NT&L
E-mail:
onderwijswerkplaats@vu.nl